zondag 5 februari 2012

Dag 8 - Laatste dag Auckland

Ik ben al vroeg wakker en begin dan maar met het plannen van de komende dagen. Op internet vind ik het adres van het takelbedrijf, maar 2km van mijn hostel vandaan. Rond half 9 wandel ik de 2km naar het takelbedrijf. Het kost wat moeite om ze te vinden omdat het een kleine portocabine is op een zijweg van een industrieterreintje. In de portocabine zit een man die lijkt op een kruising van quasimodo en de elephantman. Hij bevestigt dat mijn auto er is en rekent me vlot NZ$280 voor. Op zijn lijst zie ik duidelijk NZ$250 staan en dat was ook het bedrag dat mij gister over de telefoon verteld werd. Na wat discussie reken ik dan ook NZ$250 af en gaan we naar de garage waar mijn auto staat. Die lijkt er verder onbeschadigd bij te staan.

Ik hoor wat geklingel achter me en zie Quasimodo in de kettingen van de roldeur hangen. Er zit geen beweging in. De roldeur zit muurvast en dat lijkt te komen door het ophijsmechanisme van tandwielen en kettingen. Een van de kettingen zit overduidelijk schuin over een tandwiel. Echter Quasimodo is te klein om er bij te kunnen en belt zijn baas voor hulp. Aan zijn misvormde gezicht te zien moeten we het op deze zondagochtend even zonder hulp zien te klaren. Al snel komen twee andere gedupeerden van het takelbedrijf opdagen om hun auto op te halen. Die gaan direct voortvarend aan de slag met de roldeur. Met hamers, schroevendraaiers, blokken hout en een hoop geweld weten we uiteindelijk de roldeur genoeg omhoog te krijgen om er onderdoor te rijden. Dat doe ik dan ook en rij meteen door naar mijn hostel. Voor de zekerheid parkeer ik 'm nu in een betaalde parkeergarage in de straat van m'n hostel.

Dan snel camera pakken en door naar het hostel van Silv in het centrum van Auckland. Daar heb ik om 10 uur afgesproken, samen met de 2 meiden met wie zij gaat reizen. We gaan vanochtend nog de City Tower bezoeken voor een mooi uitzicht over Auckland en omgeving. Ik ben er op tijd en als iedereen beneden in de lobby is gaan we op weg naar de City Tower. Dat is een behoorlijk commercieel gebeuren. We weten voor backpackers-tarief kaartjes te bemachtigen en nemen de lift naar het uitzicht platform.Prachtig uitzicht over de hele omgeving en de baai van Auckland. Af en toe komt er een bungee-jumper voorbij vallen, een van de activiteiten die je hier op de toren kunt doen. Na de nodige foto's gemaakt te hebben gaan we weer naar beneden. Lunchen wat in een eettentje en nemen dan afscheid. Sylv en de 2 meiden vertrekken vanmiddag al.

Ik ga terug naar m'n hostel en pak de auto om naar het MOTAT (Museum Of Transport And Technology)  in Auckland te rijden. Een groot museum verdeeld over 2 complexen die met een ouderwets trammetje zijn verbonden.  Ik rij direct naar de locatie waar de vliegtuigtentoonstelling staat. Daar staan heel wat mooie toestellen, waaronder een prachtig gerestaureerde Lancaster uit de 2e wereldoorlog en verder nog wat vliegtuigtypes die speciaal zijn voor Nieuw Zeeland. Buiten staat er een collectie hele grote vliegboten. Ik neem het trammetje naar de andere locatie waar een grote verzameling auto's, treinen en stoomapparaten staat. Leuk allemaal maar ik ben best moe. Ik rij weer terug naar m'n hostel. Internet wat en val in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten