donderdag 2 februari 2012

Dag 4 - 5: Naar Auckland

Om 6.00 word ik wakker van luid gezang van de naastliggende moskee. Om 6.30 gaat de telefoon op de kamer. Ik had de vorige avond aangegeven dat ik om 7.00 wilde vertrekken en of er een taxi geregeld kon worden. Zowaar krijg ik een wake up call en zit er beneden een taxi chauffeur op me te wachten. Toch wel weer netjes geregeld. De Goud Souk ligt er nog verlaten bij als we door de straatjes naar de taxi lopen. De rit naar het vliegveld gaat snel en de onderhandeling over de ritprijs nog sneller. Ik moet toch van m'n Dirhams af.

Inchecken, uitgebreid ontbijten en dan vertrekken. 11 uur vliegen naar Brisbane. Wat een end. Films kijken, dutten en met m'n tablet spelen. Het meisje naast me vertelt dat ze tussen Brisbane en haar vriendje in Italie pendeld. Nu is het einde van haar spaarpot in zicht en hiermee ook het einde van de liefde?

In Brisbane een stop van ruim een uur en dan nog 2.30 vliegen naar Auckland. Het is bewolkt en vochtig warm in Auckland. Op het vliegveld een SIM-kaart met data gekocht zodat ik, overal waar bereik is, online ben. Dan met een shuttlebus naar het hostel.

Een simpele kamer, gedeelde douches en sanitair. Het ziet er wel gezellig uit. Inmiddels is het al half 6 in de middag. Ik ga nog een boodschapje doen en crash dan op een heerlijk zacht bed. Om 22.30 word ik vreselijk gaar wakker. Zo'n reis hakt er wel in.

Maar weer proberen te slapen en dan morgen op auto-jacht....

7 opmerkingen:

  1. Volgens TOP GEAR DÉ beste Australische auto... Ik weet wel dat je in NZ zit, maar toch :) Succes ermee!
    http://www.autotrader.co.nz/used-cars-for-sale/holden-monaro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmmm ik ga toch nog voor een oude liefde: Subaru.... straks eentje bekijken... ben benieuwd

      Verwijderen
  2. Hee mano, Maareh heel herkenbaar dat dubai. Ik heb daar ook geskieed ken de wegen en zat gevangen op zo'n touristische abra boot aarrgh Echt alles is super overdone, waar ik jalours op ben is je rit in die buggy! gaaaAAAAAF nah mooi voor een uitje ;) enne je moet je site nog wat aanpassen hoor, de reacties zijn niet geljjk te lezen en dat is wel zo leuk ;) nou lees morgen weer verder.

    grteez Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie verslagen Mano. Veel plezier. Heb je lijst hostels nog ontvangen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Heid... jaja ik heb je lijst ontvangen hoor. Thx daarvoor. Je leest wel welke ik ook ga bezoeken ;-)

      Verwijderen
  4. Hey Mano,

    Heb net even je verhalen gelezen, super gaaf en je bent er nog maar 5 dagen. Ben benieuwd wat er nog meer komt.
    Wel mis ik wat foto's op je blog, je moet er toch een paar gaan plaatsen ben wel erg nieuwschierig.

    Veel plezier verder op je trip!

    Greetz Dennis

    BeantwoordenVerwijderen