zaterdag 24 maart 2012

Dag 56 - Wanaka in de regen

Blammm. Het dubbelloopsgeweer geeft een flinke terugslag tegen m'n schouder en wang die op de kolf ligt. Voor me spat een oranje kleiduif uit elkaar. Vier van de vijf schoten al raak. Volgens de schietbaanmeneer ligt het gemiddelde op 4 raak van de 20 schoten. Niet slecht bezig dus. Nieuwe patroon in de loop. Voetpedaal indrukken. 21, 22, 23, 24 en daar schiet de kleiduif weg in een willekeurige richting. Richten, mee blijven bewegen, korrel net onder het oranje schijfje. Blammm. Mis. Oefff, de volgende schoten heb ik een klein inzinkinkje en mis ik de meeste schoten. Uiteindelijk heb ik 8 van de 20 kleiduiven om zeep geholpen. Niet slecht, maar er zit meer in. Maar niet vandaag meer met de shotgun, ik heb een zere wang en een lamme arm na die 20 schoten.

De ochtend was droog maar bewolkt begonnen. Net nadat ik mijn was buiten op de waslijn heb uitgehangen begint het te gieten. En het regent nog steeds. Geen vliegweer en dus mooi de tijd om andere dingen te doen. Het eerst bezoek ik het 'Toys & Transportation Museum' bestaande uit vier grote hangaars naast het vliegveld. Buiten in de regen staan wat tanks en vliegtuigen opgesteld waaronder een mooie Mig 21 in camouflagekleuren. Binnen in de eerste hangaar krijg ik een soort 'Gore' deja vu gevoel. Eindeloze rijen met kasten vol met stoffig speelgoed en prullaria. Daartussen rijen met oude auto's, voornamelijk uit de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw. Talloze vliegtuigmodellen hangen aan het plafond of zijn simpelweg uitgestald op de daken van de auto's. Alles is hutje mutje volgepropt. De andere hangaars zijn niet anders ingericht. Propvol. Een hangaar staat vol met oude brandweerwagens, zoveel en krap naast elkaar gezet dat je er niet tussendoor kunt lopen. In een andere hangaar staan een aantal oude vliegtuigen tussen de rijen autos opgesteld. De collectie auto's loopt door onder de vleugels tot aan de romp. Tegen de wanden staan kasten met de meest vreemde verzamelingen. Buitenboordmotoren, Star Wars speelgoed, een vitrine vol met smurfen poppetjes, een collectie oude naaimachines, poppenhuizen, speelgoedvliegtuigen, strijkijzers. Bedenk het en je kunt het hier vinden. Ongelooflijk en ontzettend vermoeiend.

Even uitrusten en lunchen op het vliegveld en dan door naar de schietbaan aan de overkant. Na het kleiduifschieten heb ik de smaak te pakken en ik koop een doosje patronen voor het .22 geweer. Na wat inschieten een blanco doelvelletje naar het einde van de schietbaan transporteren en 10 schoten hierop lossen. Negen van de 10 in de roos. Oei, best goed. De laatste 10 schoten schiet ik uit de losse hand, zonder gebruik te maken van een steun. Een stuk moeilijker maar toch ook wel weer een aardige score. Hmmm.... nieuwe hobby erbij ?

Het blijft de rest van de middag regenen. In de lounge van het hostel zit iedereen rustig een boekje te lezen of op een laptop te werken. Ik sluit me hierbij aan en lees m'n boek uit dat zich afspeelt in Fiordland in Nieuw Zeeland. Leuk, in dat gebied zit ik volgende week bijna de hele week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten