woensdag 7 maart 2012

Dag 39 - Omarama

De wolken hangen donker en laag over de bergen. Geen slechte dag om de hele dag in de auto te zitten. Tegen beter weten in neem ik de 'scenic route' die over de bergkammen leidt. Dezelfde weg die ik gisteren een stuk op de mountainbike verkend heb. Maar door de wolken is het uitzicht minimaal en bij tijden is het zo mistig dat ik in een slakkegangetje de kronkelende bergweg probeer te volgen. Vanaf Christchurch is het een lange saaie weg naar het Zuiden. Onderweg zet ik Giselle en haar fiets af in Rakaia. Het regent, niet echt een lekkere dag om te gaan fietsen. Even verderop, in Ashburton, zie ik een bordje 'Aviation Museum'. Het wordt een snelle tussenstop bij een hangaar met een tiental vliegtuigen. Wel leuk maar niet heel interessant. Vanaf Geraldine slingert de weg de bergen in naar het Westen. Het uitzicht zou prachtig moeten zijn. Besneeuwde bergtoppen weerspiegelt in helderblauwe meren, prachtige valleien met riviertjes. Maar er is niks van te zien door de laaghangende bewolking en regen. Aan het einde van de middag kom ik aan bij mijn hotel op het vliegveld van Omarama. Een plaatsje midden in de bergen. Een luxe hotelkamer voelt wel een beetje decadent na alle hostels van de afgelopen tijd.

Hopelijk is het de komende dagen goed weer want er moet nu echt gevlogen gaan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten