vrijdag 6 april 2012

Dag 67 - 68: Wanaka

Het landschap verandert van groen in goudbruin. De stijle kliffen en nauwe valleien worden een glooiend berglandschap. Ik ben nog geen uurtje onderweg van Te Anau en alweer in een compleet andere wereld. Die varieteit op zo'n korte afstand is wel het bijzondere aan Nieuw Zeeland. Het is 3 uur rijden naar Queenstown waar ik een tussenstop maak om mijn 'Auto Te Koop' posters op te hangen in verschillende hostels. Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om een grote Fergburger weg te happen en Guhnter een bezoekje te brengen. We kletsen wat en misschien komt hij zondag ook naar de airshow in Wanaka.

De weg naar Wanaka is weer even mooi en verrassend als de eerste keer. Zigzaggend de bergen op en af met prachtige vergezichten over het ruige landschap. De hemel is strakblauw, het blijft maar mooi weer. Ook in Wanaka verspreid ik mijn 'Auto Te Koop' posters over verschillende hostels. Ben benieuwd, als ik nu mijn auto zou verkopen moet ik nog ruim anderhalve week een auto huren. Voorlopig ook nog niks gehoord op mijn advertenties op internet. Ach jah, veel meer kan ik nu niet doen. De rest van de dag breng ik relaxed door in het plaatsje en het hostel. Morgen maar weer actief gaan worden.

Ondanks mijn goede voornemens begint de volgende ochtend redelijk lui. Uitgebreid ontbijten op het terras met uitzicht over het meer. Beetje winkelen in het dorp en tenslotte genoeg energie om mezelf een schop onder m'n kont te geven. Een mooie rondwandeling naar de top van Mount Iron, een flinke heuvel/berg net buiten Wanaka. Daarna kan ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en rij door naar het vliegveld, waar het een drukte van belang is. Allemaal voorbereidingen voor de airshow de komende 3 dagen. Later in de middags besluit ik om te proberen volledig rond Lake Wanaka te rijden. Ik volg nauwe gravelweggetjes vlak langs het meer. Halverwege houdt het echter op en moet ik weer omkeren. De omgeving is prachtig. Veel bomen rondom het meer krijgen hun herfstvachtje met goudgele bladeren. In het zonnetje is dat een mooi gezicht. Terug in het hostel vul ik de avond met lezen, internetten en kletsen. Ik verheug me op de airshow de komende 3 dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten