woensdag 4 april 2012

Dag 65 - 66: Te Anau

Verdomd als het niet waar is. Daar loopt Brooks, de lange Amerikaan. Die is gisteren toch meteen op de bus gestapt naar Queenstown? en nu loopt 'ie hier op het terrein van mijn hostel in Te Anau. Met een grote grijns begroeten we elkaar. Brooks is inderdaad op en neer gereisd van Milford Sound naar Queenstown en vandaag meteen weer terug naar Te Anau. Flink wat uurtjes in de bus bij elkaar. Hij heeft nog niet genoeg van het wandelen in het prachtige fiordenlandschap en begint morgen aan een 3-daagse wandeltocht hier in de buurt. Hij vraagt of ik meekom maar ik heb andere plannen. Na 4 dagen lopen vind ik het eigenlijk ook wel welletjes. Mijn plan is om hier vandaag en morgen wat te relaxen. Wasje draaien, auto te koop zetten op internet en nog wat kleine dingetjes regelen.

Maar daar komt het vandaag niet meer van. Met Brooks ga ik Te Anau in, eerst om te lunchen en aansluitend is het happy hour in een van de cafe's. Met een aardige slok op belanden we wat jolig in een restaurantje voor het avondeten. We lachen wat af en Brooks heeft weer een hoop grappige verhalen uit zijn leven. Zo heeft hij in z'n jeugd als overtuigd Christen een bijbelgroep gerund, waarna hij op het verkeerde pad is terecht gekomen en uiteindelijk in een psychiatrische inrichting is beland. Lang geleden allemaal en we kunnen er smakelijk om lachen. We nemen afscheid en als ik ooit nog eens naar LA ga, dan ga ik zeker bij Brooks langs om een biertje te drinken.

De volgende dag is dan eindelijk de echte relax dag. Wasje draaien, auto te koop zetten en een beetje rondlummelen. Ben benieuwd of ik de auto verkocht krijg. Het liefst reis ik er nog mee rond tot op de dag van vertrek. Maar om 'm te kunnen verkopen moet ik minimaal de laatste week een beetje in de buurt van Christchurch blijven, zodat potentiele kopers de auto kunnen komen bekijken. Als die potentiele kopers er al zijn want het laagseizoen is nu duidelijk begonnen.

Vreemd om nu al te moeten gaan denken aan het afronden van de vakantie. Maar ja, zover is het nog niet. Morgen terug naar Wanaka want daar is komend weekend de grote vliegshow. En het ziet er naar uit dat het weer prachtig blijft. Strakblauwe hemel, zonnetje en een graadje of 20-22. Heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten